Dzieci potrafią budować z klocków godzinami. A co może zdarzyć się, gdy te klocki mają: czujniki, komputer i można je „ożywić”?
Wtedy może się okazać, że zwykłe-niezwykłe klocki staną się początkiem fascynacji na całe życie. A wtedy można być spokojnym o przyszłość dziecka. Odnalezienie własnej pasji, daje siłę i odwagę kroczenia drogą własnych marzeń.
Wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe. Sukces odnoszą ci, którzy potrafią zmusić się do pracy.” Robotyka pomaga to zrozumieć.
Budowanie i programowanie skomplikowanych konstrukcji, to żmudna praca. Gdy coś nie działa, trzeba się cofać, poprawiać konstrukcję i kod.
Na robotyce można poczuć jak smakuje porażka, i ile sił kosztuje zwycięstwo. To uczy wytrwałości i kształtuje poczucie własnej wartości.
Siła dobrze współpracującego ze sobą zespołu, może przenosić góry. Dlatego rozwiązywanie problemów na zajęciach wymaga komunikacji i współpracy.
Elementy konstrukcji tworzone przez zespoły muszą pasować do siebie i tworzyć całość. To wymaga stałej komunikacji. Wyrabia nawyk odpowiedzialności i precyzji. Potem jest łatwiej w szkole i pracy.
Inżynierowie automatyki w swojej pracy porozumiewają się „językiem obcym”, niezrozumiałym dla postronnych.
Moduł, knob, belka, pin z luzem, przekładnia kątowa, ślimak, zmienna, pętla inkrementująca - można by wymieniać w nieskończoność. Trzeba poznać ten język, by umieć się komunikować na poziomie i być kimś w świeci inżynierii.
Automatyka wymaga precyzji, dlatego poza niezawodną elektroniką potrzebne są precyzyjne algorytmy sterujące.
Zbudowane konstrukcje, programujemy tak, jak prawdziwi inżynierowie np. w LabView. Mierzmy sygnały, analizujemy i przetwarzamy dane, sterujemy i reagujemy na otoczenie. To uczy myślenia i najbardziej pożądanych na rynku pracy umiejętności.
STEAM z en. to nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka - dziedziny wiedzy, które łączą w sobie wszystko.
Projekty realizowane na zajęciach bazują na STEAM, zapewniając i kształcąc w fundamentalny sposób ogólną wiedzę o świecie. Wiedzę, potrzebną zarówno w szkole, jak i poza nią. A wszystko w praktyce.
Samodzielne stworzenie konstrukcji, wymaga od dziecka wiele pomysłowości i twórczego myślenia. To proces od wymyślenia konceptu, po opracowanie ostatecznego wyglądu.
Tak dzieci ćwiczą kreatywność i zdolność tworzenia modeli przestrzennych. Potem geometria, czy matematyka jest łatwa, a złożenie mebli z IKEA to pestka!
Lekcje zostały zaprojektowane w sposób, który rozwija abstrakcyjne i krytyczne myślenie, niezbędne do rozwiązywania złożonych problemów.
Uczą obserwacji, wnioskowania i logicznego postępowania podczas szukania najlepszych rozwiązań. Potem nie ma problemów, są tylko wyzwania, którym trzeba sprostać.
Jak sprawić, by rozsypane klocki i skomplikowana elektronika zamieniły się w działającego robota lub przydatną maszynę?
Tego właśnie uczymy na zajęciach. A dążąc do celu poznajemy w praktyce przydatność i sposób zastosowania mechaniki, fizyki, matematyki i informatyki. To bardzo praktyczna wiedza, która otwiera drzwi do najlepszych uczelni i dobrze płatnej pracy.