Programowanie Scratch

Język programowania Scratch to pierwszy krok
do programowania wszystkiego: od robotów po własną firmę.
Dzieci układają bloki obrazkowe i komendy w algorytmy,
które na ich oczach ożywają jako animacja, muzyka czy gra.
Wrażenie jest niesamowite.
Proste? Po naszym kursie tak — a to dopiero początek!
8 - 12 lat
90 min

Wymyślaj, testuj, baw się świetnie

Robotyka Lego WeDo 2.0 to zajęcia dla najmłodszych inżynierów stawiających pierwsze kroki w świecie robotyki i programowania.

Dwa poziomy zajęć (I 6-8 lat, II 8-9 lat) pozwalają na idealne dopasowanie wiekowe dziecka do stopnia trudności lekcji.

Takie warsztaty to o wiele więcej niż budowa według instrukcji.

Dzieci nawet jeszcze nie wiedzą, że właśnie zaczynają odkrywać reguły logiki, algorytmów i mechaniki. Reguły, które napędzają cały obecny świat.

Zanim cokolwiek skonstruujemy, wspólnie zastanawiamy się, dlaczego coś działa. Co sprawia, że robot rusza się tak, jak chcemy, i jak nim sterować.

To początek myślenia projektowego: formułujemy problemy, testujemy rozwiązania, a potem wybieramy te najlepsze. Wszystko w wersji dziecięcej, dopasowanej do możliwości i upodobań małych konstruktorów.

Warto pokazać dziecku, jak wiele potrafi, by zawsze miało już poczucie, że umie rozwiązać każdy problem.
Buduj
Programuj
Baw się
i Ucz

Robotyka LEGO® WeDo 2.0

Kiedyś dzieci mówiły — „chcę być taki, jak tata”.
Dziś to rodzice zazdroszczą,
że nie mogą nauczyć się tego,
co dla ich dzieci stanie się wkrótce naturalne.
7 - 9 lat
90 min

Zaprogramuj przyszłość swojego dziecka

Scratch to język programowania, który posługuje się blokami obrazkowymi. Komendy, warunki, pętle i inne elementy algorytmu łączy się jak puzzle, tworząc proste lub całkiem skomplikowane algorytmy. Zabawa zaczyna się wówczas, gdy z tych puzzli na oczach dziecka powstaje gra, animacja lub muzyka. Nie można nie być pod wrażeniem! Tak wygląda przygoda na poziomie I.

Scratch to również idealne wprowadzenie do idei sterowania maszynami za pomocą słów — czyli programowania. Tu zaczyna się poziom II.

Naucz się "rozmawiać" z maszynami

Wyobrażasz sobie mieć własnego robota, który słucha Twoich rozkazów? Nic trudnego! Tego właśnie uczymy na poziomie II. Najpierw budujemy maszyny, roboty i urządzenia, a potem programujemy je za pomocą Scratch, tak by stały się użyteczne.

Takie umiejętności robią wrażanie! Wzmacniają wiarę w siebie i we własne możliwości u każdego młodego inżyniera.

Programowanie pozwala rozumieć, jak działa świat XXI wieku. Nasze dzieci będą otoczone urządzeniami, które działają według algorytmów. Dlatego warto, by czuły się w tym świecie jak najbardziej komfortowo.

Dziewczyny kodują równie dobrze co chłopcy! To rodzice uważają, że programowania to "męski zawód".
Buduj
Programuj
Baw się
i Ucz