Mobirise

Robotyka Lego
Mindstorms EV3

Dla dzieci 8-15 lat

Roboty EV3 - nauka, technologia, inżynieria
i matematyka w jedym

Robotyka Lego Mindstorms EV3 to propozycja adresowana do starszych dzieci (10+) które nie miały wcześniej styczności z robotyką, jak również wszystkich tych którzy zakończyli naukę na poziomie WeDo 2.0 (8+).   

Robotyka EV3 daje ogromne korzyści edukacyjne z samodzielnego budowania, programowania i testowania rozwiązań opartych na automatyce i informatyce.

Zajęcia ukierunkowane są na rozbudzanie ciekawości dziecięcej oraz zaszczepianie pasji do nauk ścisłych poprzez pokazanie praktycznych aspektów techniki, inżynierii, mechaniki, informatyki i matematyki

Innowacyjny sposób nauki przedmiotów ścisłych (STEM - Science, Technology, Engineering, Math) inspiruje uczniów do praktycznej nauki poprzez zabawę. Podczas zajęć dzieci zachęcane są do kreatywnego rozwiązywania problemów metodą burzy mózgów, dążąc do wyboru optymalnego rozwiązania dla postawionego na zajęciach problemu (np. konstrukcja robota który zmierzy precyzyjnie długość stołu i dojeżdżając do jego krawędzi nie spadnie na podłogę).  


Tworząc coraz bardziej skomplikowane konstrukcje wykorzystujemy m.in. centrum sterowania - Brick EV3, ultradźwiękowy czujnik odległości, czujnik koloru, żyroskop, czujniki dotyku, precyzyjne silniki z czujnikami obrotu. To wszystko w połączeniu z oprogramowanie daje niesamowite możliwości konstrukcyjne. 

Tylko u nas:

1. Najnowsze roboty z serii Lego Mindstorms EV3 oraz autorskie konstrukcje.

2. Programowanie na dotykowych ekranach 24'', tabletach i laptopach.

3. Zajęcia prowadzone przez doświadczonego mgr. inż. oprogramowania, prywatnie ojca 8-latka, fana robotyki. 

4. Konkursy z nagrodami na najlepszą samodzielną konstrukcję. 

Kluczowe wartości edukacyjne:

1. Projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych technicznych składników.
2. Rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych.
3. Praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu.
4. Zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej.
5. Rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego.